Matematik Köşesi Makaleleri

BRUNOLAR YANMASIN

Başlığı : BRUNOLAR YANMASIN
Konu : BRUNOLAR YANMASIN
Yazar : Prof.Dr.Timur Karaçay
Tarih : 16 Temmuz 2010
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

EGITIMIN YENIDEN KAVRAMSALLASTIRILMASI VE MATEMATIK ÖGRENIMINE YANSIMALARI

Basligi : EGITIMIN YENIDEN KAVRAMSALLASTIRILMASI VE MATEMATIK ÖGRENIMINE YANSIMALARI
Konu : EGITIMIN YENIDEN KAVRAMSALLASTIRILMASI VE MATEMATIK ÖGRENIMINE YANSIMALARI
Yazar : Prof. Dr. Petek ASKAR
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

MATEMATIK EGITIMINDE DEGISIM

Basligi : MATEMATIK EGITIMINDE DEGISIM
Konu : MATEMATIK EGITIMINDE DEGISIM
Yazar : Doç. Dr. Aysun UMAY
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

GEÇMISTEN GÜNÜMÜZE GEOMETRI GEOMETRI ÖGRETIMI VE ÖKLID DISI GEOMETRILERIN ÖGRETIMDEKI YERI VE ÖNEMI

Basligi : GEÇMISTEN GÜNÜMÜZE GEOMETRI GEOMETRI ÖGRETIMI VE ÖKLID DISI GEOMETRILERIN ÖGRETIMDEKI YERI VE ÖNEMI
Konu : GEÇMISTEN GÜNÜMÜZE GEOMETRI GEOMETRI ÖGRETIMI VE ÖKLID DISI GEOMETRILERIN ÖGRETIMDEKI YERI VE ÖNEMI
Yazar : Prof. Dr. Rüstem KAYA
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

LISE MATEMATIK DERS KITAPLARININ KULLANIM SEKLI VE SIKLIGI

Basligi : LISE MATEMATIK DERS KITAPLARININ KULLANIM SEKLI VE SIKLIGI
Konu : LISE MATEMATIK DERS KITAPLARININ KULLANIM SEKLI VE SIKLIGI
Yazar : Doç. Dr.  Murat ALTUN, Aras. Gör. Yeliz YAZGAN, Aras. Gör. Çigdem ARSLAN
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

MATEMATIK ÖGRETMEN ADAYLARININ MATEMATIKSEL OKURYAZARLIK DÜZEYLERI ÜZERINE BIR ARASTIRMA

Basligi : MATEMATIK ÖGRETMEN ADAYLARININ MATEMATIKSEL OKURYAZARLIK DÜZEYLERI ÜZERINE BIR ARASTIRMA
Konu : MATEMATIK ÖGRETMEN ADAYLARININ MATEMATIKSEL OKURYAZARLIK DÜZEYLERI ÜZERINE BIR ARASTIRMA
Yazar : Birol TEKIN,  Seher TEKIN
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

ÖGRENCILERIN CEBIRSEL SÖZEL PROBLEMLERI DENKLEM OLARAK YAZARKEN KULLANDIKLARI STRATEJILERIN BELIRLENMESI

Basligi : ÖGRENCILERIN CEBIRSEL SÖZEL PROBLEMLERI DENKLEM OLARAK YAZARKEN KULLANDIKLARI STRATEJILERIN BELIRLENMESI
Konu : ÖGRENCILERIN CEBIRSEL SÖZEL PROBLEMLERI DENKLEM OLARAK YAZARKEN KULLANDIKLARI STRATEJILERIN BELIRLENMESI
Yazar : Yrd.Doç. Dr. Yüksel DEDE
Tarih : 06.11.2004
-mail :

DEVAMINI OKU…

 

OKUL ÖNCESI ÖGRETMEN ADAYLARININ MATEMATIK HAKKINDAKI INANÇLARI

Basligi : OKUL ÖNCESI ÖGRETMEN ADAYLARININ MATEMATIK HAKKINDAKI INANÇLARI
Konu : OKUL ÖNCESI ÖGRETMEN ADAYLARININ MATEMATIK HAKKINDAKI INANÇLARI
Yazar : Gaye ÇALIKOGLU BALI, Mesture KAYHAN, Zeynep Sonay POLAT
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

DGY-CABRI ILE KÜBIK DENKLEMLERIN ÇÖZÜMÜ

Basligi : DGY-CABRI ILE KÜBIK DENKLEMLERIN ÇÖZÜMÜ
Konu : DGY-CABRI ILE KÜBIK DENKLEMLERIN ÇÖZÜMÜ
Yazar : Doç.Dr. Adnan BAKI, Ars.Gör.Bülent GÜVEN
Tarih : 06.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Atatürk te Matematiksel Düsünüs

Basligi : Atatürk te Matematiksel Düsünüs
Konu : Matematik Bülteni Sayi 2
Yazar : Dr. M. Cemil UGURLU
Tarih :
08.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

ILKÖGRETIMDE MATEMATIK ÖGRETIMI ve ÖGRETMENIN ROLÜ

Basligi : ILKÖGRETIMDE MATEMATIK ÖGRETIMI ve ÖGRETMENIN ROLÜ
Konu : ILKÖGRETIMDE MATEMATIK ÖGRETIMI ve ÖGRETMENIN ROLÜ
Yazar : Yrd.Doç.Dr.Melek ÇAKMAK
Tarih : 05.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

PROBLEM KURMA VE ÇÖZME YAKLASIMLI MATEMATIK ÖGRETIMI YÖNÜNDE YENILIK HAREKETLERI

Basligi : PROBLEM KURMA VE ÇÖZME YAKLASIMLI MATEMATIK ÖGRETIMI YÖNÜNDE YENILIK HAREKETLERI
Konu : PROBLEM KURMA VE ÇÖZME YAKLASIMLI MATEMATIK ÖGRETIMI YÖNÜNDE YENILIK HAREKETLERI
Yazar : Prof Dr Yasar ERSOY
Tarih : 05.11.2004
E-mail :
Matematik egitimi, Ögretim programi, Problem kurma ve çözme, Yenilik hareketleri

DEVAMINI OKU…

 

Bir Matematik Probleminin Uygulanabilirliği Şart Mı?

Başlığı : Bir Matematik Probleminin Uygulanabilirliği Şart Mı?
Konu : Bu bildiride, matematik problemlerinin uygulanabilir olması koşulu üzerine, bazı bilim adamlarının da bu konuda düşünceleri dikkate alınarak, bir değerlendirme yapılıyor. Matematik problemlerinin önüne sert uygulanabilirlik koşulunun konulmasının matemati
Yazar : Prof. Dr. Hüseyin HÜSEYİNOV
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME SÜRECİNCE KULLANDIĞI BİLGİ TÜRLERİNİN ANALİZİ

Başlığı : 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME SÜRECİNCE KULLANDIĞI BİLGİ TÜRLERİNİN ANALİZİ
Konu : Problem çözmenin matematik müfredatlarının merkezinde olması, bu konuya matematik eğitimcilerinin ayrı bir önem vermesine neden olmuştur. Bu alanla ilgili yapılan araştırmalar, problem çözme sürecini etkileyen faktörler üzerine yoğunlaşmıştır. Bir problem
Yazar : İlhan Karataş – Bülent Güven
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERSLERİNDE HESAP MAKİNESİ KULLANIMI

Başlığı : İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERSLERİNDE HESAP MAKİNESİ KULLANIMI
Konu : Bu çalışmada, Ankara Keçiören ilçesinde 380 kişilik bir ilköğretim okulunda, matematik derslerinde hesap makinesi kullanılmasının öğrencilerin derse olan ilgisi, çözülebilen problem sayısı, problem çözebilen öğrenci sayısı, problem çözme süresi özetle, öğ
Yazar : Uğur Özahısha-Sami Kök
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

MATEMETİK EĞİTİMiNDE YENİLİK

Başlığı : MATEMETİK EĞİTİMiNDE YENİLİK
Konu : Eğitim sürecinde öğrencinin öğrendiği ile eğitimcinin öğrettiği arasında her zaman bir eşitsizlik söz konusudur. Bu eşitsizliği dengelemenin tek aracıda öğrenme metodu ile öğretme metodu arasındaki benzeşimdir.
Yazar : Ünal Ufuktepe
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

MATEMATIK OKUR YAZARLIGI-II:HEDEFLER, GELISTIRILECEK YETILER VE BECERILER

Basligi : MATEMATIK OKUR YAZARLIGI-II:HEDEFLER, GELISTIRILECEK YETILER VE BECERILER
Konu : Matematik olmadan bilim, bilim olmadan teknoloji olamiyacagi gibi temel matematik bilgi ve becerileri edinmemis birey yasantisini sürdürmede, özgürlesmekte ve yasam boyu ögrenme sürecinde çesitli sorunlari olacaktir. Çocuklarin ve gençlerin matematigi ögr
Yazar : Yasar Ersoy
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA KESİRLERİN ÖĞRETİMİ-II: TANIYA YÖNELİK ETKİNLİKLER DÜZENLEME

Başlığı : İLKÖĞRETİM OKULLARINDA KESİRLERİN ÖĞRETİMİ-II: TANIYA YÖNELİK ETKİNLİKLER DÜZENLEME
Konu : Öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, ortak yanlışlarının gerisinde yatan kavram yanılgılarını gidermek, kavram eğitimini gerçekleştirmek amacıyla çeşitli öğretme-öğrenme etkinlikleri düzenlenebilir; bu amaçla değişik araçlar kullanılabilir ve çeşitli öğreti
Yazar : Yaşar ERSOY – Halil ARDAHAN
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

EV ÖDEVİ YAPMA STİLLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Başlığı : EV ÖDEVİ YAPMA STİLLERİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ
Konu : Ev ödevi, öğrencinin öğrendiklerini pekiştirmesinde, kendi kendine öğrenebilmesinde, kendi öğrenmesine aktif olarak katılmasında en büyük etkendir. Aynı zamanda ödev yapma alışkanlıkları bize öğrencinin başarısı hakkında da ipuçları verir.
Yazar : Hülya GÜR
Tarih : 30.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Aksaklıklar

Başlığı : Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Aksaklıklar
Konu : Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Aksaklıklar
Yazar : Şevket CİVELEK – Mehmet MEDER – Hasan TÜZEN – Cansel AYCAN
Tarih : 11.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İLKÖĞRETİM 7.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ORTAYA ATMA BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ

Başlığı : İLKÖĞRETİM 7.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ORTAYA ATMA BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ
Konu : Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin problem ortaya atma becerilerinin gelişimini incelemektir.
Yazar : Hülya Gür & Eda Korkmaz
Tarih : 09.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN

Başlığı : SINIF ÖĞRETMENLİĞİ III. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN
Konu : Bu çalışma; Erzincan Eğitim Fakültesi İlk öğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı III. sınıfında okuyan öğrencilerin geometrik bilgi düzeyleri üzerine yapılmıştır.
Yazar : Ö.Faruk Çetin & Arif Dane
Tarih : 09.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

ORTA ÖĞRETİMDE LİMİT KAVRAMININ OLUŞTURULMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Başlığı : ORTA ÖĞRETİMDE LİMİT KAVRAMININ OLUŞTURULMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA
Konu : Pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de matematik öğretimine verilen önemin artmasıyla birlikte matematik öğretiminin nasıl daha iyi gerçekleştirilebileceği sorusuna yanıt aranmaya çalışılmıştır.
Yazar : Dokuz Eylül Üniversitesi Matematik Eğitim Bölümü
Tarih : 09.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

SİHİRLİ KARELER VE MOORE- PENROSE GENELLEŞTİRİLMİŞ İNVERSİ

Başlığı : SİHİRLİ KARELER VE MOORE- PENROSE GENELLEŞTİRİLMİŞ İNVERSİ
Konu : Bu çalışmada nxn biçimindeki reel girişlere sahip sihirli kareleri (matrisleri)  inceleyeceğiz.
Yazar : Prof.Dr. Fikri Akdeniz
Tarih : 09.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Simetri Öğretimi

Başlığı : Simetri Öğretimi
Konu : “Gerçekçi Matematik Eğitimi” İle Simetri Öğretimi
Yazar : Jale BİNTAŞ – Murat ALTUN – Kadri ARSLAN
Tarih : 08.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Cahit ARF Sonsuzluğu

Başlığı : Cahit ARF Sonsuzluğu
Konu : Arf soyadının bir yorumu da ‘Arfa , yani güzel, hazin sesler kaynağı olan bir müzik aleti olabilir. Cahit Bey matematik, fizik ve felsefe dallarında benzeri olmayan müzik, melodi yaratabilen bir Arfa’dır. Fakat bu müziği kulakla değil, beyinle, tefekkürle
Yazar : Ismihan YUSUBOV
Tarih : 05.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik Hakkında Düşünceler

Başlığı : Matematik Hakkında Düşünceler
Konu : Matematik Hakkında Düşünceler
Yazar : Cem TEZER
Tarih : 04.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematikle Yaşamak

Başlığı : Matematikle Yaşamak
Konu : İnsan kaç dünyada yaşar? Şimdi hepimiz tek bir dünyada, yeryüzünde yaşadığımızı düşünüyoruz ve bu dünya hepimizce paylaşılan bir dünya. Ama aslında ,o, yaşadığımız ortak dünyanın yanında ,yaşayabildiğimiz değişik dünyalar da var. Bu nasıl oluyor?
Yazar : Prof. Dr. Ahmet İNAM
Tarih : 04.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İlköğretim 5. Sınıfında Matematik Öğretimi İle Çoktan Seçmeli Test ve Klasik Yazılı Sınavın İlişkisi

Başlığı : İlköğretim 5. Sınıfında Matematik Öğretimi İle Çoktan Seçmeli Test ve Klasik Yazılı Sınavın İlişkisi
Konu : İlköğretim 5. Sınıfında Matematik Öğretimi İle Çoktan Seçmeli Test ve Klasik Yazılı Sınavın İlişkisi
Yazar : Ahmet Şükrü ÖZDEMİR – Gülay CAMBAZ
Tarih : 03.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik ve Sanat

Başlığı : Matematik ve Sanat
Konu : Matematik ve Sanat
Yazar : Timur KARAÇAY
Tarih : 01.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Bilim Felsefesi Ve Matematik

Başlığı : Bilim Felsefesi Ve Matematik
Konu : Bilim Felsefesi Ve Matematik
Yazar : Yaman ÖRS
Tarih : 01.04.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Teknoloji Destekli Matematik Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarinin Görüşleri

Başlığı : Teknoloji Destekli Matematik Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarinin Görüşleri
Konu : Teknoloji Destekli Matematik Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarinin Görüşleri
Yazar : Hülya GÜR – Gözde Çönlekçioğlu – Yaşar ERSOY
Tarih : 06.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik Öğretiminde Eğitsel Araçlar 1

Başlığı : Matematik Öğretiminde Eğitsel Araçlar
Konu : Genel Bir Bakış ve Bazı Düşünceler
Yazar : Yaşar ERSOY
Tarih : 31.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi

Başlığı : Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi
Konu : Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi
Yazar : Asuman DUATEPE – Yaşar ERSOY
Tarih : 21.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Bir Tema Etrafinda Farkli Disiplinlerin Çoklu Zeka Kuramina Göre Bütünlestirilmesi

Basligi : Bir Tema Etrafinda Farkli Disiplinlerin Çoklu Zeka Kuramina Göre Bütünlestirilmesi
Konu : Bir Tema Etrafinda Farkli Disiplinlerin Çoklu Zeka Kuramina Göre Bütünlestirilmesi
Yazar : Nese TERTEMIZ
Tarih : 21.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik Öğretimi ve Bazı Sorunlar

Başlığı : Matematik Öğretimi ve Bazı Sorunlar
Konu : Matematik Öğretimi Sürecinde Karşılaşıan Sorunlar
Yazar : Yaşar BAYKUL
Tarih : 19.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Yöntemlerini Kullanmada Karşılaştıkları Sorunlar

Başlığı : Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Yöntemlerini Kullanmada Karşılaştıkları Sorunlar
Konu : Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Yöntemlerini Kullanmada Karşılaştıkları Sorunlar
Yazar : Neşe BAŞER – Serkan NARLI
Tarih : 12.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Öğretmen Adaylarinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları

Başlığı : Öğretmen Adaylarinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları
Konu : Öğretmen Adaylarinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları
Yazar : Neşe BAŞER – Güneş YAVUZ
Tarih : 08.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Teknoloji Destekli Matematik Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarinin Görüşleri

Başlığı : Teknoloji Destekli Matematik Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarinin Görüşleri
Konu : Teknoloji Destekli Matematik Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğretmen Adaylarinin Görüşleri
Yazar : Hülya GÜR – Gözde Çönlekçioğlu – Yaşar ERSOY
Tarih : 06.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İlköğretimin İlk Beş Sınıfinda Matematik Etkinlikleri

Başlığı : İlköğretimin İlk Beş Sınıfinda Matematik Etkinlikleri
Konu : İlköğretimin’ de Matematik Etkinlikleri
Yazar : Handan BOYACIOĞLU – Hayrettin KÖROĞLU – Hüseyin ALKAN
Tarih : 05.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Bir Eğlenceli Matematik Deneyimi

Başlığı : Bir Eğlenceli Matematik Deneyimi
Konu : Bir Eğlenceli Matematik Deneyimi
Yazar : Ünal UFUKTEPE
Tarih : 05.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

Matematik ve Toplum

Başlığı : Matematik ve Toplum
Konu : Matematik ve Toplum
Yazar : Güler KARAKURUMER
Tarih : 02.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İlköğretim Matematik Dersinde Çoklu Zeka Kuramının Kullanılması

Başlığı : İlköğretim Matematik Dersinde Çoklu Zeka Kuramının Kullanılması
Konu : İlköğretim Matematik Dersinde Çoklu Zeka Kuramının Kullanılması
Yazar : Neşe TERTEMİZ – Özlem DOĞAN
Tarih : 02.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

İlköğretim Sınıflarında Kütle/ Ağırlık Kavramının Kullanılması

Başlığı : İlköğretim Sınıflarında Kütle/ Ağırlık Kavramının Öğrencilere Kazandırılması
Konu : İlköğretim Sınıflarında Kütle/ Ağırlık Kavramının Öğrencilere Kazandırılması
Yazar : Emine Girgin-YILMAZ
Tarih : 01.03.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

11. Bilgisayar Donanımlı Ortamda Fonksiyon ve Graf

Başlığı : 11. Bilgisayar Donanımlı Ortamda Fonksiyon ve Grafiklerinin Öğretimi: Tasarım, Uygulama, Değerlendirme
Konu : 11. Bilgisayar Donanımlı Ortamda Fonksiyon ve Grafiklerinin Öğretimi: Tasarım, Uygulama, Değerlendirme
Yazar : Adnan BAKİ – Bahar ÖZTEKİN
Tarih : 01.01.2003
E-mail :

DEVAMINI OKU…

 

FRAKTAL VE FRAKTAL GEOMETRI NEDIR?

Başlığı : FRAKTAL VE FRAKTAL GEOMETRİ NEDİR?
Konu : FRAKTAL VE FRAKTAL GEOMETRİ NEDİR?
Yazar : Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU
Tarih : 07.11.2004
E-mail :

DEVAMINI OKU…